Another day at paradise

8 augustus 2018 - Ningbo, China

Nî hâo,

De tweede nacht werd ik om half 3 wakker, en kwam ik niet meer in slaap.
Misschien toch een jetlag? Geen idee, maar in het midden van de dag had ik er wel last van.

Reactie op opa: Ik heb opzich veel contact met de Chineze mensen om me heen. Heel vaak is het communiceren met handen en voeten, maar tot nu toe gaat dat goed! Vooral in winkels. Gelukkig hebben ze de bedragen gewoon als cijfers staan in de kassa, waardoor ik weet hoeveel ik moet betalen. Ik heb als tip van een collega van mij de app Duo Lingo gedownload om standaard Chinees te leren, dus daar ga ik snel mee aan de slag! Met mijn collega’s kan ik goed communiceren, de meeste kunnen Engels. Mijn collega’s naast mij spreken Duits.

Reactie op mam:
Gelukkig zijn alle systemen in het Engels, behalve het chatprogramma QQ. Dat is in het Chinees, maar gelukkig hoef ik dat niet vaak te gebruiken. Ik ben me momenteel erg aan het inhouden inderdaad voor de hebbedingetjes. Vooral omdat ik weet dat ik hier 4 maanden zit, dus dat komt zeker goed!

Voor lunch zijn wij weer naar dat eettentje gegaan als op de eerste dag. Stiekem is het mijn favoriete plekje geworden. Voor de maaltijden moet je betalen, de rijst is gratis.
‘s Avonds zijn wij voor het eerst zonder de teamleidster van China gaan eten in het winkelcentrum achter ons. Dat ging aardig goed! Alleen 1 dingen was verkeerd gegaan, we hadden per ongeluk kippenpoten besteld in plaats van noodles. Dat heb ik nog niet durven uit te proberen, want t zag er niet smakelijk uit haha.

Na het eten hebben nog wat rondgelopen in het winkelcentrum. Het is zo leuk hoe fanatiek ze zijn in de arcade. Sommige mensen komen daar elke dag om bepaalde dingen te oefenen.

Vandaag heb ik in het Chinglish een nieuwe kamer proberen te regelen, omdat ik me niet prettig voel in de mijne en er toch 4 maanden moet zitten. Maar ze hadden geen goede kamers vrij. Morgen ga ik kijken naar een kamer op de 40e verdieping (ik zit nu op de 31e), die kamer zou ook wat groter zijn dan deze. Ik ben benieuwd!

Zàijiàn,

Rebecca

1. Mam:
    8 augustus 2018
    Wat super om te lezen dat je je er zo goed vermaakt, en jezelf zo goed staande houdt in die compleet andere wereld! Het Chinese eten bevalt je wel goed aan de foto’s te zien. Het schijnt dat ze ook warm eten als ontbijt hebben, maar dan in de vorm van soep. Dat heb ik me laten vertellen een paar jaar geleden... Ik ben benieuwd naar je nieuwe kamer :)