Sì ~ 4

9 augustus 2018 - Ningbo, China

Hî hâo,

Vandaag was het al dag 4! De tijd gaat wel snel voorbij moet ik zeggen. Scheelt dat ik genoeg tijd nog heb om vanalles te zien en te proeven.

Reactie op tante Anneke: Ik ben hier in Ningbo om te werken, en in het weekend ga ik uiteraard plekjes bezoeken en vooral van de cultuur genieten hier. Het is qua verkeer inderdaad erg druk hier. Uiteraard zal ik voorzichtig doen, ik wil wel heelhuids thuiskomen.

Door het weer heb ik besloten de komende 3 of 4 weekenden niet te gaan rondsnuffelen, maar blijf ik in en rondom het hotel.
Over het hotel gesproken, ik zit sinds vandaag in kamer 4019. De 40e verdieping dus!
Het uitzicht is prachtig en de kamer is veel beter en groter dan de kamer die ik hiervoor had.

Vanmiddag ben ik, na het wisselen van kamer, alleen naar het winkelcentrum geweest. Uiteraard een beetje geshopt, maar ook zeker verdwaald haha. Ik heb er ongeveer 15 minuten over gedaan om te beseffen waar ik precies was in het winkelcentrum.

Toen ik terug kwam heb ik een deel van mijn kamer gepoetst. Het is hier niet zo schoon als dat wij gewend zijn in hotels in Nederland.
Daarna zijn we lekker uiteten geweest bij een burgertent. Even genieten van wat bekends en lekker ongezonds (dat mag af en toe ook haha).

Voor de rest heb ik niks speciaals gedaan naast het leren van Chinees. Eventjes niks doen is soms ook wel lekker, en heb ik meer tijd om de blog op dezelfde dag te schrijven in plaats van de dag erna! :-)

Tot morgen.
Zàijiàn,

Rebecca

1. Opa:
    9 augustus 2018
    Ik moest natuurlijk eerst even nadenken: een burgertent? Maar ik ga ervan uit dat je naar een hamburgertent bent geweest van KFC of McDonald's. Die vind je echt overal, maar is wat ze aanbieden hetzelfde als bijvoorbeeld in NL of - net als bij de 'Chinees' - wereldwijd aangepast aan de smaak van het land?
  2. Mam:
    9 augustus 2018
    Jammer dat je nog geen foto’s kunt plaatsen bij je verhaal, want het uitzicht dat je nu hebt is erg indrukwekkend! Veertig verdiepingen hoog! Je appte dat jouw oren tijdens de liftreis twee keer dicht klappen hihihi... hoog dus ;) Geniet van je vrije uurtjes en ga ook eens ff lekker bankhangen om alle nieuwe indrukken te verwerken. xoxo mam
  3. Tante Anneke:
    9 augustus 2018
    Bedankt Rebecca voor je reactie geniet er maar lekker van groetjes
  4. Wietsche:
    9 augustus 2018
    fijn om zo alles met jou te beleven ga genieten meis van jouw vrije uurtjes.
    kijk uit naar je volgende blog.