Mijn eerste volledige dag in China

7 augustus 2018 - Ningbo, China

Hi!

Vandaag was mijn eerste dag in China.

Met de airco aan was het makkelijk vol te houden in mijn hotelkamer.
Maar zodra ik mijn hotelkamer uitliep, merkte ik hoe warm en benauwd het is.

Wij zijn gezamelijk naar het werk gelopen (is maar iets van 15 minuten lopen) en koffie gehaald bij 7eleven.
Mijn eerste werkdag verliep niet vlekkeloos, maar dat hoort erbij.
Desondanks voel ik me wel op mijn plek op de werkvloer. Mijn collega die naast mij zit kan beter Duits spreken dan Engels, dus daar heb ik ook mijn voordelen mee.

Op het werk hebben wij in de middag in een eettentje gegeten en 's avonds hebben wij op het werk gegeten.
Het Chinese eten valt me echt mee, het is zeker veel lekkerder dan het er uit ziet!
Met stokjes eten gaat ook aardig goed, dus ik heb geen mes en vork nodig.

's Avonds ben ik naar het winkelcentrum gegaan achter ons hotel. Daar hebben wij een ijsje gegeten en rondgesnuffeld in de arcade. Ook gingen we kijken in een winkel met allemaal hebbedingetjes, zo leuk om al die schattige, zachte en lieve dingetjes te zien. Gewoon AliExpress recht voor je neus haha.

Wel moet ik nog aan het tijdverschil wennen, maar dat zal vast wel snel wennen!

Foto's zal ik uiteraard nog plaatsen, want die heb ik zeker wel gemaakt. Maar ik moet even uitvogelen hoe ik dat het beste en makkelijkste ga doen.

Greetings,

Rebecca :-)

1. Mam:
    8 augustus 2018
    Wat een ervaringen zo al op je eerste werkdag! Ik hoop dat je computer op je werk nu goed is aangesloten op het internet, en dat je het Chinese systeem snel snapt, maar daar ga ik wel vanuit. Je hebt nog vier maanden om leuke hebbedingetjes te halen hè? ;)
  2. Tante Anneke:
    8 augustus 2018
    Leuk om te lezen dat je eerste dag lekker is verlopen is alles moet wennen groetjes
  3. Kasia:
    8 augustus 2018
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat ! Hopelijk went alles een beetje snel en wen je snel aan het tijdverschil.. mocht het niet lukken.. ik ben vaak ook tot diep in de nacht wakker dus mocht je je vervelen.. Let me know 😘
  4. Opa:
    8 augustus 2018
    Met gelijkgezinden en gelijkgeboortigen gaat het tot u toe wel. Maar al wat contact gehad met een of meer Chinese mensen, of is dat wat te vroeg?
    Hou vol!
  5. Tante Anneke:
    9 augustus 2018
    Hallo Rebecca wat zit je hoog en dan met de lift niks voor mij heb hoogte vrees
    Maar je had weer een leuk verhaal even een vraagje wat moet je daar doen ik denk niet dat op vakantie bent. ( Grapje ) ja er is veel te zien al die hoge gebouwen en druk verkeer met oversteken zal je wel goed uitkijken voor dat je over bent maar dat wend wel denk ik je bent jong en vlot groetjes van ons en een knuffel doei